Copyright © Merhaba Annelik
Design by Dzignine
25 Şubat 2014 Salı

Hamilelik sürecinde çevremiz

Şu an hamileliğimin 6.ayını tamamlamış bulunmaktayım. Bu süre zarfında insanların hamilelere nasıl yaklaştığını çok net gözlemledim. Sonuç: bizim insanımız hamile sever ve sanki çok defa hamilelik yaşamış gibi de bilgiye sahiptir ama aynı zamanda moral de bozarlar. Tuhaf değil mi?

Her yaptığınız, yediğiniz ve planladığınız herşey mutlaka çevreden bir yorumla karşılanır. Ya 'aaaa' ile başlayan yada 'hımmm ama' diye devam edenler cümleler başladıysa artık çok geç. Ben ne mi yapıyorum? İnsanları kırmayı sevmediğim için (ukala olanlar hariç) gülümseyerek "olabilir", "tabii böyle de düşünmek lazım" diyerek karşımdakine hoş bir cevap veriyorum. Sonrasında da bana gerçekten mantıklı gelenleri kendime saklayıp, geri kalanını siliyorum :) Bu süreçte ne mi öğrendim? Artık kimseye sormadıkça tavsiye bulunup fikrini sormayacağım. Fikre ihtiyaç duyn biri zaten gelip danışır. 

Bir de moral bozucu cümlelerle insanı hamile olduğuna pişman olma noktasına getirenler var. Mesela; " ayyyy çok zor çocuk bakmak" , "yandın valla" , "istersen sana bir günümün nasıl geçtiğini anlatayım da gör"....vs. Bu cümleler uzaaaar gider. Ama ben karar verdim. Hamile biri görürsem kesinlikle çocuk olayının zorluklarından bahsetmeyeceğim. Herkes bunun bilincinde zaten. Hatta bu yüzden çocuk doğurmak istemeyenler bile var. O nedenle yetkililere sesleniyorum. Çocuk sahibi olma kararı zaten başlı başına zor bir karar. Hamile olan birine destekleyici sözlerle moral veriniz. Çocuk sevgisinin güzelliğinden ve eşsizliğinden bahsediniz. Emin olun ki bu dönemlerde hamileler daha çok şeyi kafaya takıyorlar. Ben ne mi yapıyorum. Yukarıda anlattığımın aynısını ve ek olarak moral bozucu kişilerle pek fazla diyaloga girmiyorum. 

Umarım çevreniz ve özellikle aileniz size çoğunlukla olumlu enerji gönderip hem sizin hem de çocuğunuz daha keyifli bir 9ay geçirmesin sağlar. 


0 yorum:

Yorum Gönder