Copyright © Merhaba Annelik
Design by Dzignine
3 Mart 2014 Pazartesi

Bebek Arabası ve Puset Seçimi Zor İş

Şu an 6 ayı tamamladım. Fakat halen bebek alışverişine başlayamadım taşınma işlerinden...Tek aldığım bebek arabası ve puset oldu. Almadan önce internette araştırma yaptım ve ön önemlisi çevremdekilerin tecrübelerini dinledim.

Bebek arabasında ennnn öncelikli ve hayat kurtarıcı maddeler şunlarmış:
  • Hafifliği
  • Yeni doğan için uygunluğu
  • Kolay katlanabilirliği
  • Arabanın bagajına sığmalı
  • Sürüş sırasında çocuğu sarsmayan tekerler
  • 360 derece dönebilmesi, manevra kabiliyeti
  • Arkaya yatış özelliği (bence çocuktan çocuğa değişebilir. Sonuçta bu özellik arabayı ağırlaştıran bir etken)

Olsa iyi olur :
  • Tentesinin büyük olması
  • Tente üzerinden bebeği görebilecek bir pencere olması
  • Sepetinin büyük olması


Piyasada çok fazla marka var. Ben araştırma yaparken Maclaren, Chicco, Mamas&Tapas ve Britax üzerine yoğunlaştım. 
Maclaren için hiç kimsenin olumsuz bir yorumu duymadım. Hem hafifliği hem de kullanışlılığından herkes memnun. Peki neden tercih etmedim? Çünkü üzerine puset koyamıyoruz ve yenidoğan için kullanımı pek uygun gelmedi. (Aslında arkası tam yatanlar için yenidoğana uygun diyorlar ama bilemedim) Bir de Maclaren alınca pusete tekrar para vermek gerekiyordu ve maliyet artıyordu tabi...

Chicco'nun LiteWay modelini beğendim. Hem 8-9 kilo civarı hem de travel set(yani hem bebek arası hem de puseti var) hem de baston. Kullanışı çok pratik. Ve fiyat da 800 civarıydı ki bence uygun bir fiyat hem puset hem de bebek arabası için.

Sonra bir arkadaşım Britax'ı önerdi. Türkiye'de çok fazla popüler değil. Fakat araba koltukları, Römer, oldukça güvenli ve bilinir bir marka. Ocak 2014'deki "Anne-çocuk-bebek" fuarında Ayhan Çocuk standında gördüm ve almaya karar verdim. Olmaz olmaz özelliklerin hepsi mevcut. 1 yaşa kadar kullanabileceği puset de var. Britax B-Agile modelinin en büyük özelliği kapanışının rahatlığı. Videosunu izlemelisiniz.
Videodaki B-Agile'nin 3 tekerli modeli. Benim aldığım ise 4 tekerli. 3 tekerli olan henüz Türkiye'de yok. Ama Amerika'dan daha uygun fiyata tanıdıklarınıza getirtebilirsiniz.Sanırım 350-400$ civarı.Türkiye'den 4 tekerli modeli 1.000TL'ye aldım. 


Chicco Liteway
Britax B-Agile



EDIT : Zeynep 13 aylık oldu ve bu zamana kadar bebek arabasını oldukça fazla kullandık. Kullanan biri olarak ne umdum ne buldum analizi yapmak istiyorum.
Artıları : 
- Kendi kategorisinde bebek arabalarına göre hafif
- 4 tekerinin de çıkıyor olması araba bagajında yer tasarrufu sağlıyor.
- 2'ye katlandığında küçük değil ama yatay olarak bagaja koyunca yer kazancı sağlamıyor değil.
- Anakucağının monte edilebilmesi güzel
- Yatış özelliği

Eksileri:
- Hafif olabilir ama bence İstanbul gibi bir yerde biraz hantal kalıyor.
- Evet kapaması tek elle rahat ama tek elle açılamıyor maalesef.
- Taşıması rahat değil. Bir elinde çocuk, diğer elinde bebek arabası taşımak imkansız.
- Zeynep anakucağında oturmak istemedi. Pek rahat edemedi. Besafe araba koltuğunda mutlu mesela.
- Tekerleri düzenli olarak yağlatmak gerekiyor.
- Zeynep 6 aydan sonra çevresine çok ilgi duymaya başladı. Britax biraz eğik olduğundan çevreyi görmek için dikeliyor :) Ben de çözüm olarak sırtına yastık koydum :)

Sonuç : 
Britax'den memnun kalmadım. Pratik değil. Şimdiki aklım olsa onun yerine tam yatan Maclaren, Chicco liteway (Liteway fikrimden vazgeçtiğim için pişmanım), Peg Perego Mini veya ucuz, bilindik olmayan, hafif ama gene yatış özelliği olan bir bebek arabası alırdım.


0 yorum:

Yorum Gönder