Copyright © Merhaba Annelik
Design by Dzignine
26 Aralık 2014 Cuma

Emzirme Süreci

Hamilelik, doğum derken sırada emzirme var...
Bir kadın çocuk doğurduğu gibi her şeyi kenara bırakıp, bebeğini beslemeye odaklanıyor. Ağrılar, sızılar, yorgunluklar unutuluyor yada yokmuş gibi davranılıyor. Yeter ki o süt gelsin ve bebek emebilsin. Benim sütüm 20.gün azaldı ta ki 3 aylık olana kadar. Çocuk 3 aydan sonra birden büyümeye başlıyor ve çenesi de kuvvetlendiğinden memeyi daha kuvvetli emiyor ve dolayısı ile sütünüz 3 aydan sonra artabiliyor. O nedenle sütüm yetmiyor diye endişelenmeyin.

Bu dönemde sütü ennnn fazla etkileyen 4 şey var bence.

1- Psikoloji.  Özellikle "sütün yetmiyor, bu çocuk aç, sütün gelmiyor" diyenler çok moral bozucu olabiliyor. Yeni anne olmuş ve bebeğine süt vermek isteyen bir anneye böyle bir yaklaşım inanılmaz can sıkıcı ve gerçekten sütün daha da az gelme sebebi bana göre.

2- Uyku. Ben doğumdan sonra pek uyumadım açıkçası. Ama uyumak gerekiyormuş. Vücut kendini toplayıp süt üretecek gücü uyurken topluyor.

3- Su. Bir anda çok fazla kilo kaybettim ve 20.günden sonra sütüm azaldı. Çevremden olan az yedin de ondan baskılarına boyun eğip yemeye odaklandım ama kaçırdığım bir nokta vardı. Vücudum su kaybetmişti. Önce onu yerine koymam gerekiyordu. Öncelik su diyorum ben...

4- Sürekli emzirmek, memeyi tamamen boşaltmak. Böylece beyne bebeğim doymuyor daha fazla süte ihtiyacı var mesajı göndererek süt üretiminin hızlanmasını sağlıyorsunuz. Eğer meme boşalmazsa beyin "demek ki ürettiğim süt yetiyor artıyor bile. Daha fazla çalışıp yeni anneyi yormama gerek yok" diyor. Meme tam boşalsın diye genelde çocuk emzirildikten sonra memeyi sağıyorlar. Doktorum bu konuya daha farklı yaklaştı. Önce sağ, sonra bebek emsin. Süt gelmeyeceği için bebek daha fazla emecek ve beyne "heeeyyyy süt yetmiyor biraz daha üret" mesajı vereceğimizden süt artabilecekti. Bana çok mantıklı geldi. Fakat Zeynep boş memeyi almaktan hoşlanmadığı için uygulayamadım.

Peki yiyeceklerin hiç mi yararını görmedin diyeceksiniz. Elbette gördüm. Kim ne tavsiye ettiyse denedim. Birinde işe yarayan diğerinde işe yaramayabiliyor. Benim en verim aldığım 2 şey var. Biri incir kompostosu, diğeri de yeşillik salatası (maydanoz olmasın)
İncir kompostosunu çok kişiden duydum. Saraçoğlu da havuç ve incir kompostosu kürü öneriyor.


2 yorum:

  1. Merhaba, cok guzel anlatmissiniz, aynilarini yasiyorum ben de. Siz d vitamini ve demir destegi kullandiniz mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ayşe Hanım,
      Beğenmenize çok sevindim gerçekten.
      Evet hem D vitamini hem de demir desteği kullanıyorum.
      Sevgiler

      Sil